10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (2024)

بهترین فیلم های ۲۰۲۲ اکران شده

همانطور که گفته شد هنوز هم بسیاری از فیلم های هالیوودی وجود دارند که جزئیات آن ها به طور کامل مشخص نشده است. اما با توجه به آنکه اکران بسیاری از فیلم ها به علت کرونا به تعویق افتاده بود سال ۲۰۲۲ سالی بسیار هیجان انگیز برای سینما به شمار می رود.

فیلم هایی که تا کنون منتشر شده است در ژانرهای متفاوتی همچون اکشن، ترسناک و.. بوده است. همچنین در میان آن ها می توان ادامه سینمایی های معروفی که قبلا تولید شده بودند مانند بتمن، مرد عنکبوتی و.. را نیز مشاهده کرد.

بنابراین به راحتی می توان گفت که تا همین جا نیز فیلم های فوق العاده و مهیجی تولید شده است که بهتر است فرصت دیدن شان را از دست ندهید.

چنانچه شما هم از طرفداران سینمای هالیوود هستید احتمالا علاقه دارید بهترین فیلم هایی که تاکنون منتشر شده است را بشناسید. بنابراین با با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ خارجی آشنا کنیم. پس از انتخاب شما می توانید این فیلم ها را از بزرگترین سایت های دانلود فیلم ایران تهیه نمایید.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (1)

۱۰. جیغ | Scream

چنانچه شما هم با زوج هنری در فیلم Ready or Not یعنی مت بتینلی- اولپیت و تایلر ژیلت آشنا باشید، باید بگوییم که مجموعه “جیغ” نیز توسط آن ها ساخته و اکران شده است.

این فیلم در تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۰ اکران شده و قسمت پنجم از مجموعه سینمایی جیغ می باشد.

هر ۴ قسمت قبلی این سری توسط وس کریون و در میان سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ کارگردانی شده و حالا پس از مرگ این شخص، ادامه مجموعه به دست این زوج هنرمند افتاده است.

دیوید آرکت، کورتنی کاکس و نو کمبل از ستاره های این مجموعه به شمار می روند که در قسمت جدید آن نیز حضور خواهند داشت.

هرچند که در ابتدا گفته شده بود این فیلم یک مجموعه جدید می باشد، اما در حال حاضر مشخص شده است قسمت پنجم نیز دنباله قسمت چهارم مجموعه که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده بود می باشد.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (2)

۹. ۳۵۵

یکی دیگر از بهترین فیلم های ۲۰۲۲، فیلم ۳۵۵ می باشد که یک تریلر جاسوسی بوده و نویسندگی و کارگردانی آن را سیمون کینبرگ بر عهده داشته است.

این کارگردان حرفه ای در تعدادی از آثار مربوط به مجموعه مردان ایکس نیز همکاری داشته است.

داستان این فیلم درباره چند تن از جاسوسان بین المللی می باشد که برای گرفتن سلاحی مخفی و مهم از یک فرد خطرناک، با یکدیگر همراه شده اند.

۳۵۵ نیز از دسته فیلم هایی بود که قرار بود در ژانویه ۲۰۲۱ اکران شود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا اکرانش به تأخیر افتاد.

به زبان ساده تر می توانیم این فیلم را نوعی ورژن زنانه از جیمز باند در نظر بگیریم که از شناخته شده ترین بازیگران آن می توان به پنه لوپه کروز، لوپیتا نیونگو و جسیکا چستین اشاره کرد.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (3)

۸. موربیوس | Morbius

یکی از جدیدترین فیلم های سونی در دنیای مرد عنکبوتی، روایت کننده داستان دانشمندی می باشد که به هنگام معالجه بیماری به طور اتفاقی خودش را به یک خون آشام تبدیل کرده است.

موربیوس با بازی جرد لتو، سومین فیلم از این دنیای سینمایی به شمار می رود که پس از فیلم های ونوم (Venom) و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) به نمایش در آمده است.

این اثر قرار بود در تابستان سال ۲۰۲۰ اکران شود، اما اکران آن در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد.

این اثر توسط کارگردانی سوئدی به نام دنیل اسپینوزا ساخته شده که پیش از این اثر، فیلم “خانه امن” را کارگردانی کرده بود.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (4)

۷. هتل ترانسیلوانیا ۴ | Hotel Transylvania 4

اگر شما هم به دنیای انیمیشن ها و مجموعه جذاب هتل ترانسیلوانیا علاقه داشته باشید، می دانید که چهارمین قسمت از آن یکی ازبهترین انیمیشن های ۲۰۲۲ به شمار می رود که توجه طرفداران را به خودش جلب کرده است.

این فیلم قرار بود توسط سونی در سال ۲۰۲۱ اکران شود، اما به علت همه گیری دوباره ویروس کرونا در کشور آمریکا متوقف شده و حق توزیع آن با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد.

بنابراین این فیلم قرار است به صورت انحصاری و از طریق سرویس آمازون پرایم پخش شود.

اگر درباره داستان این فیلم کنجکاو باشید باید بدانید که در قسمت چهارم این مجموعه دراک به همراه سایر هیولاها به انسان تبدیل شده و در مقابل جانی یک هیولا شده است!

دراک در بدن جدید توانایی ها و قدرت های قبلی را از دست داده و در همین حال با یکی از ترسناک ترین ماموریت های عمرش روبرو می شود.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (5)

۶. رامبل | Rumble

این انیمیشن جذاب یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ است که حاصل سرمایه گذاری و همکاری مشترک بین WWE و استودیو پارامونت بوده و در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ اکران شده است.

انیمیشن رامبل یک کمدی خانوادگی می باشد و در آن داستان جهانی که هیولا ها انسان ها در کنار هم زندگی می کنند روایت شده است.

هیولاهای این انیمیشن یک ویژگی جالب توجه دارند و آن هم این است که آن ها کشتی گیرانی کار بلد و حرفه ای هستند و در واقع به همین دلیل است که WWE در ساخت این انیمشین حضور داشته است.

در این انیمیشن دختری جوان می خواهد مربی مسابقات یک هیولا که تجربه چندانی ندارد، شده و به او کمک کند تا به عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

این اثر اقتباس آزادی از رمانی گرافیکی به نویسندگی راب هارل می باشد. جالب است بدانید که این انیمیشن نیز از دست آثاری به شمار می رود که اکران آن به‌علت همه گیری کرونا بارها به تاخیر افتاده بود و در نهایت در اوایل سال ۲۰۲۲ روی پرده به نمایش درآمد.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (6)

۵. مرگ بر روی نیل | Death on the Nile

یکی دیگر از بهترین فیلم های ۲۰۲۲ خارجی، مرگ بر روی نیل می باشد که کنت برانا به عنوان کارگردان و هم در نقش هرکول پوآرو در فیلم حاضر شده است.

برانا در سال ۲۰۱۷ کارگردانی فیلمی به نام قتل در قطار سریع السیر شرق (Murder on the Orient Express) را بر عهده داشت که توانست موفقیتی غافلگیرانه را برای او به همراه داشته باشد.

در فیلم مرگ بر روی نیل نیز نام افراد شناخته شده ای کانند آنت بنینگ، گل گدوت، آرمی همر، تام بیتمن و رز لزلی نیز به چشم می خورد.

فیلم نامه مرگ بر روی نیل به مایکل گرین تعلق داشته و اقتباسی از رمانی نوشته آگاتا کریستی با همین نام می باشد.

در واقع این اثر سومین اقتباس این رمان به شمار می رود و دو اقتباس قبلی آن به ترتیب در سال های ۱۹۷۸ (با فیلم جان گیلرمین) و ۲۰۰۴ (با مجموعه پوآروی آگاتا کریستی) روی پرده رفتند.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (7)

۴. آنچارتد | Uncharted

اگر شما هم به سری فیلم های ایندیانا جونز علاقه دارید، آنچارتد نیز یک فیلم اکشن و ماجراجویانه و یکی ازبهترین فیلم های ۲۰۲۲ می باشد که ساخت آن بر اساس بازی های ویدیویی معروفی با همین نام انجام شده است.

این اثر داستان جدیدی دارد و قرار است که پیش درآمدی بر داستان این بازی های ویدیویی باشد.

جالب است بدانید که حدود یک دهه است که نظرات مختلفی درباره ساخت این فیلم ارائه می‌شود، اما در نهایت در تابستان سال ۲۰۱۹ برای اولین بار تایید محکم تری درباره اکران آن به گوش طرفدارانش رسید.

هرچند که از سال ۲۰۱۷ گفته شده بود که قهرمان اصلی این اثر تام هالند می باشد، اما خبر قطعی حضور او در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

ساخت این فیلم اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شده و در نهایت بعد از آن که تاریخ اکرانش بارها جا به جا شد در زمستان سال ۱۴۰۰ روی پرده سینما رفت.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (8)

۳. آمبولانس | Ambulance

آمبولانس یکی دیگر ازبهترین فیلم های اکشن ۲۰۲۲ می باشد که کارگردان آن مایکل بی بوده و در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ اکران شده است.

داستان این فیلم روایت کننده سارقانی است که به طور اشتباهی آمبولانسی را که حامل یک بیمار با وضع وخیم و یک پیراپزشکی می باشد را دزدیده اند.

این اثر بازسازی فیلمی دانمارکی می باشد که سازندگان آن از سال ۲۰۱۵ تصمیم داشتند آن را به نمایش دربیاورند، اما در نهایت فیلمبرداری این سینمایی در ژانویه سال ۲۰۲۱ کلید خورد.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (9)

۲. قرمز شدن | Turning Red

کمپانی پیکسار قرار بود که در سال ۲۰۲۲ انیمیشن هایی به نام های لایتیر و قرمز شدن را به نمایش در بیاورد.

در نهایت در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ بود که انیمیشن “قرمز شدن” اکران شد. داستان این اثر یک کمدی- فانتزی بوده و به دوران بلوغ مربوط می شود.

در این فیلم دختری ۱۳ ساله وجود دارد که به هنگام هیجان زده شدن به یک پاندای قرمز رنگ و غول پیکر تبدیل می شود.

قرمز شدن اولین فیلم بلند و داستانی هنرمندی چینی کانادایی، به نام دومی شی می باشد که پیش از این نی با انیمیشن بائو شناخته شده بود و توانست اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را به خودش اختصاص دهد.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (10)

۱. بتمن | The Batman

بتمن یکی از معروف ترین و بهترین فیلم های ۲۰۲۲ خارجی بود که طرفداران زیادی منتظر نمایش آن بودند و در نهایت در ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ اکران شد.

کارگردان این فیلم مت ریوز می باشد که پیش تر نیز در ساخت چندین فیلم سینمایی در سری “سیاره میمون ها” شناخته شده است.

بتمن ابرقهرمانی است که در گاتهام سیتی به مبارزه با فاسدان می پردازد و در طی این ماجرا با قاتلی سریالی با عنوان ریدلر برخورد می کند.

این فیلم بازیگران معروف و شناخته شده ای دارد. رابرت پتینسون نقش بروس را برعهده داشته و زویی کراویتز نیز در نقش کت وومن به هنر نمایی پرداخته است.

کالین فارل در نقش پنگوئن و پل دینو در نقش ریدلر نیز از دیگر افراد مطرح در این اثر می باشند.

10 تا از بهترین فیلم های 2022 که باید دید! (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Kelle Weber

Last Updated:

Views: 5739

Rating: 4.2 / 5 (73 voted)

Reviews: 80% of readers found this page helpful

Author information

Name: Kelle Weber

Birthday: 2000-08-05

Address: 6796 Juan Square, Markfort, MN 58988

Phone: +8215934114615

Job: Hospitality Director

Hobby: tabletop games, Foreign language learning, Leather crafting, Horseback riding, Swimming, Knapping, Handball

Introduction: My name is Kelle Weber, I am a magnificent, enchanting, fair, joyous, light, determined, joyous person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.